10Význam a úkoly maloobchodu OP
28. 1. 2009
Maloobchod
je článek obchodního subsystému, který zabezpečuje směnu zboží mezi výrobcem a konečným zákazníkem.
Základním prvkem jsou provozní jednotky.
Úkoly maloobchodu – nakupuje zboží buď ze skladů nebo přímo u výrobce a nakoupené zboží prodává ve svých prodejnách zákazníkům. Dále poskytuje služby, jimiž uspokojuje potřeby lidí.
Význam maloobchodu je
- v plynulém zásobování obyvatelstva zbožím v potřebné kvalitě, struktuře, místě a čase
- udržuje na prodejnách sortiment zboží odpovídající poptávce
- provádí výzkum spotřebitelské poptávky
- rozšiřuje prodejní síť
- zavádí nové formy prodeje
dodržuje zásady hygieny prodeje, poctivosti prodeje, bezpečnosti práce, pravdivě informuje zákazníka a dbá na pravdivou reklamu
Zásady maloobchodu
- zásada zisku ( provádí takové služby, které přinášejí zisk)
- zásada dobrého jména (vzbuzuje důvěru u zákazníka profesionálními službami a poctivou prací zaměstnanců)
zásada růstu ( rozšiřuje svou činnost a část zisku vkládá do rozšiřování prodejních aktivit.)
K výkonu své činnosti musí mít maloobchod účelně rozmístěnou síť prodejen, aby mohl poskytovat co nejlepší služby jak z hlediska výběru zboží, tak z hlediska rychlosti a kvality obsluhy. Každá prodejna působí v určitém vztahu a ve vzájemné interakci s ostatními prodejnami, ostatními typy občanského vybavení, s dodavateli a s obyvateli bydlícími v okolí.
Předpokladem úspěšné činnosti maloobchodu je dokonalá znalost požadavků zákazníků. Současný trend rozšiřování a prohlubování maloobchodní sítě preferuje proto především výstavbu velkých prodejních center, supermarketů a hypermarketů.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář