2-Vnitřní úprava
27. 1. 2009
Naplňování smyslu podnikatelské činnosti, strategie obchodní firmy a uskutečňování provozních cílů jsou bezprostředně spjaty a podmíněny tvorbou nákupních podmínek.
Pultový prodej: nejstarší forma prodeje, prodavač vykonává všechny činnosti s prodeje (přivítání zákazníka,zjištění jeho přání, nabídka zboží, předvedení zb.,informace o zb.,zabalení, zaplacení zb. a rozloučení se zákazníkem.U některého sortimentu dodnes pultový prodej zůstává např. zlato.
Samoobslužný prodej: zákazník vykonává všechny činnosti sám, prodavač je pouhý informátor. Zákazník si vybere zboží, sám dojde k pokladně, sám zaplatí.
Prodej s volným výběrem:možnost samostatné prohlídky a výběru, když se zákazník rozhodne, zapojí se i prodavač ( dodá zboží, vyplní ZL ), poté nastupuje pokladní.
Výhody volného prodeje:pro podnik, pracovníky i pro zákazníky. Cílem je zkrátit čas obsluhy.
Prodejna by měla být dostatečně klimatizována, měla by mít dobře řešený interiér např. osvětlení, barva atd. a samozřejmě vhodně řešený skladový prostor. Ten se člení na příjem, odběr a přejímku zboží, vlastní skladové prostory a přípravu k prodeji. Dále by měl být ve skladu administrativní prostor, samostatný prostor na obaly, a pomocné skladové prostory.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář