6-Základní formy prodeje zboží a jejich charakteristika OP
28. 1. 2009
Formy prodeje jsou:pultový prodej, samoobslužný prodej a prodej volným výběrem.
Pultový prodej:nejstarší forma prodeje, prodavač vykonává všechny činnosti s prodeje (přivítání zákazníka,zjištění jeho přání, nabídka zboží, předvedení zb.,informace o zb.,zabalení, zaplacení zb. a rozloučení se zákazníkem.
U některého sortimentu dodnes pultový prodej zůstává např. zlato.
Samoobslužný prodej:zákazník vykonává všechny činnosti sám, prodavač je pouhý informátor.Zákazník si vybere zboží, sám dojde k pokladně, sám zaplatí.
Prodej volným výběrem:možnost samostatné prohlídky a výběru, když se zákazník rozhodne, zapojí se i prodavač(dodá zboží, vyplní ZL), poté nastupuje pokladní.Výhody volného prodeje:pro podnik, pracovníky i pro zákazníky. Cílem je zkrátit čas obsluhy.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář